Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Six-cylinder in-line diesel engine with cylinder deactivation
Novosád, Ivan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Master 's thesis deals with design of a drivetrain of six cylinder inline engine with cylinder deactivation for heavy agricultural vehicles. In this thesis were devised various possibilities of crankshaft balancing, the best design solution of counterweight was based on optimization in software Catia. Further, the crankshaft was analysed for force and momentum loading and torsional vibration, based on which, the torsional vibration damper was designed. There were considered several options for cylinder deactivation, which were analysed for finest run of engine and the best thermal distribution. Based on these criteria, the best option was to deactivate 2nd and 5th cylinder. The crankshaft was analysed for the fatigue failure by finite element method. The fatigue failure is the most dangerous case for the crankshaft, the resulting safety factor for this limit state is 3,05.
Pětiválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem
Süttő, Daniel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je zistiť vplyv excentricity kľukového mechanizmu na priebeh síl medzi piestom a vložkou valca, taktiež zistiť jeho vplyv na vyváženie celej sústavy. Je potrebné navrhnúť vyváženie pre zvolenú hodnotu excentricity a následne podrobiť kľukový hriadeľ pevnostnej analýze s prihliadnutím na torzné kmitanie. Problematika ma natoľko zaujala, že som nad rámec zadaných úloh navrhol torzný tlmič kmitov.
Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru
Galásek, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru“ se zabývá návrhem pryžového tlumiče pro zadaný motor. Je proveden konstrukční návrh klikové hřídele, dále provedena výpočtová kontrola klikové hřídele z hlediska torzních kmitů a vynuceného torzního kmitání. Z těchto provedených výpočtů lze navrhnout základní parametry a rozměry pryžového tlumiče torzních kmitů a následně provést jeho konstrukční návrh. S tlumičem torzních kmitů byly vypočteny torzní výchylky a vynucené vlastní kmitání. Na závěr je provedena výpočtová kontrola mechanického a tepelného namáhání tohoto tlumiče a vytvořen výrobní výkres klikové hřídele.
Torzní kmitání tříválcového motoru s vyvažovací hřídelí
Jurík, Juraj ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Obsahom tejto diplomovej práce je analýza torzného kmitania trojvalcového motora s vyvažovacím hriadeľom. V rešeršnej časti práce je spracovaný kinematický a dynamický rozbor kľukového mechanizmu. Rovnako je v rešeršnej časti popísaný vznik nevyváženosti motora a spôsoby vyvažovania. V praktickej časti je analytickým výpočtom spracované torzné kmitanie kľukového hriadeľa. Analýza torzného kmitania prebehla v multibody programe Adams/Engine. V závere boli zhodnotené výsledky oboch prístupov a analytickým výpočtom boli navrhnuté rozmery tlmiča torzných kmitov.
Silikonový tlumič torzních kmitů šestiválcového vznětového motoru
Kovář, Lukáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh klikové hřídele řadového šestiválcového vznětového motoru a návrh viskózního tlumiče torzních kmitů pro klikový mechanismus daných parametrů. Práce zahrnuje sestavení dynamického torzního modelu klikového mechanismu a výpočet vynuceného torzního kmitání pro mechanismus s tlumičem a bez tlumiče. Součástí je také pevnostní analýza navržené klikové hřídele s tlumičem metodou konečných prvků (MKP).
Tlumič torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor
Polášek, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu klikového mechanismu v MBS systému ADAMS Engine. Je provedena výpočtová kontrola klikového hřídele z hlediska torzních kmitů a následně jsou navrženy základní parametry i s rozměry tlumiče torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor. Vliv tlumiče na torzní kmity klikového hřídele je demonstrován v MBS systému ADAMS Engine.
Šestiválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Pulava, Oleksandr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je navrhnout klikový hřídel pro šestiválcový motor užitkového vozidla, který je jedním z řády unifikovaných motorů. Hlavní části jsou návrh konfiguraci klikového hřídele, výběr způsobu vyvážení sil a momentů klikového hřídele, zpracování výkresové dokumentace hlavních komponent klikového hřídele, a ověření pevnostních charakteristik klikového hřídele. Taky je proveden návrh charakteristik tlumiče torzních kmitů a zjištěn jeho vliv na torzní kmitání a pevnost klikového hřídele.
Six-cylinder in-line diesel engine with cylinder deactivation
Novosád, Ivan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Master 's thesis deals with design of a drivetrain of six cylinder inline engine with cylinder deactivation for heavy agricultural vehicles. In this thesis were devised various possibilities of crankshaft balancing, the best design solution of counterweight was based on optimization in software Catia. Further, the crankshaft was analysed for force and momentum loading and torsional vibration, based on which, the torsional vibration damper was designed. There were considered several options for cylinder deactivation, which were analysed for finest run of engine and the best thermal distribution. Based on these criteria, the best option was to deactivate 2nd and 5th cylinder. The crankshaft was analysed for the fatigue failure by finite element method. The fatigue failure is the most dangerous case for the crankshaft, the resulting safety factor for this limit state is 3,05.
Šestiválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Pulava, Oleksandr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je navrhnout klikový hřídel pro šestiválcový motor užitkového vozidla, který je jedním z řády unifikovaných motorů. Hlavní části jsou návrh konfiguraci klikového hřídele, výběr způsobu vyvážení sil a momentů klikového hřídele, zpracování výkresové dokumentace hlavních komponent klikového hřídele, a ověření pevnostních charakteristik klikového hřídele. Taky je proveden návrh charakteristik tlumiče torzních kmitů a zjištěn jeho vliv na torzní kmitání a pevnost klikového hřídele.
Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru
Galásek, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru“ se zabývá návrhem pryžového tlumiče pro zadaný motor. Je proveden konstrukční návrh klikové hřídele, dále provedena výpočtová kontrola klikové hřídele z hlediska torzních kmitů a vynuceného torzního kmitání. Z těchto provedených výpočtů lze navrhnout základní parametry a rozměry pryžového tlumiče torzních kmitů a následně provést jeho konstrukční návrh. S tlumičem torzních kmitů byly vypočteny torzní výchylky a vynucené vlastní kmitání. Na závěr je provedena výpočtová kontrola mechanického a tepelného namáhání tohoto tlumiče a vytvořen výrobní výkres klikové hřídele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.